مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبردار های فضای مجازی را خائن به ایران و ایرانی می داند

  • مدیر هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبردار هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند را خائن به کشور می داند. چرا که با فعالیت های کلاهبرداری و هکری، امکان رشد و پیشرفت کسب و کارها وجود ندارد.

    نظر دکتر آریا پارسا به عنوان ریاست هولدینگ پارس پندار نهاد در زمینه‌ی کلاهبرداری‌ های فضای مجازی بسیار متفاوت است. ایشان بر این اعتقاد هستند که عدم رشد و پیشرفت در کسب و کارهای مختلف در فضاهای مجازی، وابسته به کلاهبردار‌ های فعال این حوزه است. اگر نگاهی کوتاه بر گزارشات مستند و مهم کمیسیون فدرال آمریکا که در سال 2019 منتشر شده است بنمایید، شاهد نتایج حیرت ‌انگیزی خواهید بود. در این گزارشات مهم و ارزشمند، شاهد میزان درصد بسیار بالای کلاهبرداری در زمینه‌ی کسب و کارهای اینترنتی خواهید بود. این موضوع می‌تواند از جهات مختلف، مضرات زیادی را در بر داشته باشد. مضراتی از قبیل:

    • ضرر و آسیب به کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین
    • ضرر و آسیب به مصرف کنندگان

    این ضرر و آسیب به قدری است که برخی از کسب و کارها را تا میزان 1/9 میلیارد دلار، دچار خسارت نموده است. اما چطور می‌توان این کلاهبردار ها را شناخت؟!؟

    پارس پندار نهاد کلاهبردار

    ضرورت شناخت کلاهبردارهای فضای مجازی از دیدگاه موسس گروه بین المللی پارس پندار نهاد

    ماکان آریا پارسا مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد، مدیریت هوشمندانه و موفقی را در بسیاری از کسب و کارها تجربه کرده است. با تکیه به کارنامه موفق این جوان توانمند، می‌توان بر نظرات ایشان راجع به کلاهبرداری در فضای مجازی نیز توجه داشت.

    دکتر آریا پارسا بنیان گذار گروه بین المللی پارس پندار نهاد بر این اعتقاد است که، کلاهبردار ها در تمامی کسب و کارهای مجازی، مضر هستند. فرقی ندارد که شما در چه کسب و کاری فعال هستید. در هر صورت (حتی با وجود بیزینس‌های کوچک یا بزرگ) می‌توانید شاهد تاثیرگذاری منفی آنها باشید. بعید نیست که با وجود کوچکترین کسب و کارهای مجازی، با کلاه‌برداری‌های قابل توجهی مواجه شوید. همانطور که می‌دانید بسیاری از کسب و کارهای کوچک فعال در اینستاگرام نیز دچار ضررهای زیاد با توجه به کلاهبرداری ‌های مختلف، خواهند بود. از نمونه‌های این کلاهبرداری ‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • فیش‌های جعلی برای پرداخت
    • وجود بلاگرهای تقلبی که تبلیغات بدون اثری را پشتیبانی می‌کنند.
    • پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد برای تبلیغات بی اثر و غیر مفید

    این موارد تنها گوشه‌ای از ضرر و زیان‌ کسب و کارهای کوچک به شمار می‌روند. این کلاهبرداری‌ ها می‌توانند به پیکره‌ی کسب و کارهای مختلف، صدمه‌های بسیار زیادی را وارد نمایند. از دیدگاه دکتر آریا پارسا، بزرگ بودن یک کسب و کار، کلاهبرداری بزرگتری را نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین صدمه ‌ی وارد شده نیز، بسیار گسترش می‌یابد.

    مقوله‌ی کلاهبرداری در فضای مجازی، چیست؟!

    زمانی که سخن از کلاهبردارهای فضای مجازی به میان می‌‎آید، مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد آن را به عنوان یک تهدید اقتصادی قلمداد می‌کند. ایشان بر این اعتقادند که: مهمترین محرک در دنیای امروزی برای اقتصاد کشور، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در فضای مجازی هستند. این فعالان اقتصادی با بهره برداری از اید‌ه‌های خلاقانه و تکرار نشدنی، چرخه‌ی اقتصاد کشور را به حرکت درآورده‌اند. بنابراین در صورتی که این کسب و کارها با انواع کلاهبرداری‌ مواجه گردند، دچار ضرر و زیان بسیار زیادی خواهند شد. اما این موضوع فقط گریبان‌گیر محرک‌های اقتصادی نخواهد بود. بلکه این موضوع می‌تواند بر روی اقتصاد و همچنین پیشرفت کشور نیز تاثیر منفی داشته باشد.

    این امر مهم سبب شده است که شاهد یک زنگ خطر هوشمندانه از سوی مدیرانی همچون ریاست گروه بین المللی پارس پندار نهاد باشیم. با تکیه به این اصل که: “دنیای فردا یک دنیای آنلاین است”. اغلب کسب و کارهای مجازی باید از خطرات آن به دور بمانند. در غیر این صورت، دچار نابودی و شکست جبران ناپذیری، خواهند شد. در صورت عدم شناخت کلاهبردار ها و عدم استفاده از راهکارهای مناسب، کسب و کارها و استارتاپ‌ های نوپا ورشکسته می ‌شوند. این ورشکستگی هرگز به نفع اقتصاد جامعه و کشور، نخواهد بود.

    بنابراین تهدیدات سبب می‌شوند که مسئولان مربوطه اقدام به ایجاد بسترهای امن و مطمئن، نمایند. بنابراین شاهد فعالیت بسیاری از کاربران در این فضا، خواهیم بود. اما فعالان در کنار توجه به وظایف مسئولان، باید به امن بودن وضعیت بیزینس خود نیز توجه داشته باشند. در این صورت هرگز با ضرر و خسارت ‌های سنگین مواجه نخواهند شد.

    مهمترین دلایل کلاهبرداری در فضای مجازی از دیدگاه بنیان گذار هولدینگ پارس پندار نهاد

    از دیدگاه‌های پر چالش و قابل توجه مدیر عامل شرکت پارس پندار نهاد، می‌توان به دو عامل بسیار مهم برای کلاهبرداری در فضای مجازی اشاره نمود.  این دو عامل می‌توانند از عوامل خطرناک برای دنیای اینترنت و سرمایه ما، به شمار بروند. در صورت شناخت این دو عامل، می‌توان به راحتی قدم‌های مهمی برای مقابله با کلاهبرداری‌های فضای مجازی، برداشت. از جمله این دو عامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    1- عدم آگاهی افراد از دنیای مدرن مجازی

    یکی از اعتقادات بسیار مهم دکتر میثم شکری ساز در این زمینه، عدم آگاهی و همچنین به روز نبودن اطلاعات، از فضای مجازی است. دنیای مجازی همواره در حال پیشرفت و به روز شدن است. بنابراین شاید در مواردی به سبب عدم آگاهی، المان‌ها و موارد مهم را تشخیص ندهید. برای نمونه: تشخیص درگاه بانکی جعلی و عدم وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی، یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از کلاهبرداری به شمار می‌رود. برای اینکه بتوانید از این روش کلاهبرداری جلوگیری کنید، بهترین راهکار، بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود از فضای مجازی، است.

    2- سوء استفاده از طمع افراد برای تبلیغات پرزرق و برق:

    از دیگر راه‌های بسیار مهم جهت کلاهبرداری‌ در فضای مجازی، به طمع انداختن کاربران است. تبلیغات پرزرق و برق از راهکارهایی است که می‌تواند بر روی به طمع انداختن برخی از کاربران موثر باشد. در این روش، کلاهبرداران از:

    • پیام‌های هیجان انگیز
    • ایمیل‌های تبلیغاتی فوق العاده
    • روش‌های مختلف تبلیغاتی تاثیرگذار

    و مواردی از این قبیل، برای به طعم انداختن کاربران استفاده می‌کنند. در این روش کاربران را با اهدای جوایز نفیس و مبالغ هنگفت، به طمع می‌اندازند. پس از ارائه‌ی برخی از دلایل نامعتبر، کاربران را برای ارائه‌ی اطلاعات مهم کارت بانکی و اطلاعات هویتی، ترغیب می‌کنند. با این روش، بسیاری از کاربران دچار طمع شده و به دلیل عدم آگاهی، با کلاهبرداری‌های بزرگی مواجه خواهند شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بعد از ثبت شماره لینک ورود به اجلاس برای شما ارسال می گردد.