آموزش راه اندازی کسب و کار


  • تعداد زیادی از افراد به دنبال ایجاد یک کسب و کار موفق هستند ولی با این حال فقط درصد کمی‌از آن‌ها  به موفقیت نهایی دست پیدا می‌کنند. این موضوع می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که مهمترین آن تسلط نداشتن به مهارت‌های کارآفرینی است.

    آقای دکتر ماکان آریا پارسا یکی از موفق ترین کارآفرینان ایران به صورت حرفه ای به آموزش راه اندازی کسب و کار می‌پردازد. برای اینکه بتوانید شما هم با اصول این کار آشنایی پیدا کنید، حتما این مطلب را به صورت ویژه تا انتها مطالعه نمایید.

     

    آموزش راه اندازی کسب و کار و استارتاپ

     

    ایده پرداز خوبی باشید

    اولین قدم برای شروع هر کسب و کاری داشتن یک ایده خوب است. تمامی‌کسب و کارهای بزرگی که امروزه مشاهده می‌کنید در ابتدا فقط یک ایده ساده بودند که کم کم رشد کرده و به مرحله بلوغ رسیده اند. این مورد دقیقا برای شما هم صدق می‌کند.

    از همین جهت در ابتدا سعی کنید یک ایده ناب و بی نظیر برای خود بیابید. هر چقدر که ایده‌های شما بکر و ناب باشند، به همان اندازه نیز احتمال موفقیت شما بیشتر می‌شود.

    در واقع داشتن یک ایده خوب در کسب و کار می‌تواند آن را شکوفا کند و سنگ بنای موفقیت را برای شما بگذارد. طبق بررسی‌هایی که تا به حال انجام شده است،‌ بسیاری از کسب و کارهای نوپا به دلیل نداشتن برنامه ریزی درست و حرفه ای دچار مشکل شده اند.

    از همین رو شما باید قدم اول را درست و محکم بردارید و حتما یک ایده خوب را ذهن خود بپرورانید. بعد از اینکه ایده ای به ذهن شما خطور کرد، حتما به آن پر و بال بدهید تا کامل تر شود و امکان رشد بیشتری برای شما ایجاد کند.

     

    نیازسنجی بازار را به درستی صورت دهید

    قبل از اینکه بخواهید کسب و کار خود را شروع کنید باید در ابتدا نیازسنجی بازار را به خوبی صورت دهید. در واقع ایده شما باید به گونه ای باشد که یک نیاز مهم را از مردم رفع کند. اگر به هر دلیلی ایده شما بازار خوبی ندارد،‌ بهتر است که به فکر یک حوزه دیگر برای فعالیت باشید.

    هر چقدر که تقاضای مردم برای یک خدمت یا محصول بیشتر باشد، مسلما احتمال موفقیت شما نیز بالاتر خواهد رفت. فرض کنید که شما تمام مراحل کار را درست پیش بردید ولی کسی تقاضایی برای محصول یا خدمت شما ندارد.

    در این حالت شما بازی را قبل از شروع آن باخته اید و تمامی‌زحمت‌های شما به هیچ تبدیل خواهد شد. اگر ایده اجرایی توسط شما توسط افراد دیگری نیز اجرا  شده است، باید حتما یک مزیت بزرگ نسبت به آن‌ها داشته باشید تا مردم به سمت کسب و کار شما بیایند.

    ایجاد مزیت رقابتی نیز خود یک مهارت مهم است که دکتر ماکان آریا پارسا بر آن تسلط کامل دارد. اگر شما بتوانید به خوبی نیاز بازار خود را بسنجید، مسلما نتیجه فوق العاده ای برای شما رقم خواهد خورد پس حتما به این نکته دقت لازم را داشته باشید.

     

    راه اندازی کسب و کار

     

    بیزینس پلن خود را طراحی کنید

    طراحی بیزینس پلن یا طرح کسب و کار یکی از مهم ترین بخش‌های هر کسب و کاری است که باید برای آن مهارت‌های مختلفی را مورد استفاده قرار دهید. نوشتن بیزینس پلن یک کار کاملا تخصصی است و شخص باید در این زمینه دارای تجربه و مهارت بالایی باشد. از همین رو تمامی‌افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را شروع کنند باید نقشه راه خود را ترسیم نمایند. در داخل طرح کسب و کار موارد مختلفی همچون براورد هزینه‌ها و درآمد احتمالی نیز یادداشت می‌شود. صاحب کسب و کار بر اساس بیزینس پلن خود وارد عمل می‌شود و برنامه‌ها را به صورت مو به مو و دقیق اجرا می‌کند.

    چنانچه طرح کسب و کار شما جذابیت لازم را داشته باشد،‌ می‌توانید آن را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهید تا برای حضور در کسب و کار شما تصمیم لازم را بگیرند. امروزه بخش زیادی از افراد نیز بیزینس پلن خود را به بانک‌ها و نهادهای مالی ارائه می‌دهند تا از این طریق بتوانند وام دریافت کنند.

    معمولا طرح‌هایی که برای ارائه به بانک نوشته می‌شوند بسیار کامل هستند و تا چندین صفحه را شامل می‌شوند. البته در صورتی که نمی‌خواهید از کسی حمایت مالی دریافت کنید، بهتر است که یک بیزینس پلن خلاصه برای خود داشته باشید و بر اساس آن به جلو حرکت کنید.

     

    بررسی راه‌های تامین بودجه کسب و کار

    یکی از مهم ترین قسمت‌های هر کسب و کاری تامین بودجه مربوط به آن است. بدون شک شما برای ایجاد یک بیزینس جدید نیازمند بودجه هستید تا بتوانید هزینه‌های اولیه را به خوبی پوشش دهید. زمانی که شما در حال ترسیم  بیزینس پلن هستید، باید قسمت مربوط به هزینه‌ها را پر کنید تا همه چیز برای شما واضح باشد.

    تامین بودجه می‌تواند به صورت شخصی صورت بگیرد و یا اینکه از سرمایه گذاران استفاده شود. در حال حاضر سرمایه گذاران ریسک پذیری زیادی وجود دارند که حاضر هستند بر روی ایده‌های ناب و بکر سرمایه گذاری کنند. بدون شک اگر شما بتوانید طرح خود را به درستی معرفی کنید، فرصت جذب سرمایه برای شما مهیا خواهد بود.

    همچنین شما می‌توانید برای کمتر شدن فشارهای مالی بر خود،  از گزینه شراکت هم استفاده کنید که در نوع خود می‌تواند برای شما مفید باشد. معمولا بخش زیادی از کسب و کارها در بخش تامین بودجه متوقف می‌شوند و نمی‌توانند قدم‌های بعدی را بردارند.

    جذب یک یا چند سرمایه گذار نیازمند این  است که طرح شما به اندازه کافی جذاب باشد و میل و اشتیاق را در سرمایه گذار زنده کند. اگر طرح شما چنین خصوصیاتی داشته باشد، مسلما یک کسب و کار موفق را راه اندازی می‌کنید.

     

    آموزش راه اندازی کسب و کار

     

    سخن پایانی

    ساختن یک کسب و کار جدید بدون شک جزئیات زیادی دارد که باید به آن تسلط پیدا کنید. با توجه به حساسیت‌های زیادی که در این بخش وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم که حتما آموزش راه اندازی کسب و کار را که توسط دکتر ماکان آریا پارسا برگزار می‌شود را حتما پشت سر بگذارید.

    در صورتی که بتوانید تمامی‌مراحل کار را به صورت اصولی پشت سر بگذارید، مسلما نتیجه ایجاد شده نیز برای شما بهتر خواهد بود. دنیای کسب و کار پر از چالش‌های مختلف است که اگر بدون آگاهی وارد آن شوید، نتیجه ای جز شکست در انتظار شما نخواهد بود. به همین علت حتما تمام تلاش خود را به کار ببندید تا آموزش‌های مهم کسب و کار را دریافت کنید.

     

    سوالات متداول

    1. اولین قدم برای ایجاد کسب و کار جدید چیست؟

    داشتن یک ایده خوب و درآمدزا اولین قدم برای ایجاد یک کسب و کار موفق است که باید حتما در آن موفق عمل کنید.

    1. چرا باید برای شروع کسب و کار آموزش ببینم؟

    حضور در بازار کسب و کار نیازمند مهارت‌های بسیار زیادی است که این موارد را باید از طریق آموزش دریافت کنید. مسلما بدون این آموزش‌ها نمی‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

    1. چرا آموزش‌های دکتر ماکان آریا پارسا را پیشنهاد می‌دهید؟

    ایشان چندین مرتبه به عنوان کارآفرین برتر کشور شناخته شده اند و مسلما بهترین شخصی هستند که می‌توانند این آموزه‌های ارزنده را در اختیار شما قرار دهند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بعد از ثبت شماره لینک ورود به اجلاس برای شما ارسال می گردد.