ماکان آریا پارسا کیست؟

  • ماکان آریا پارسا یکی از چندین کارآفرین برتر و نمونه کشور است که در سال های گذشته به واسطه کسب و کارهای متنوعی که راه اندازی کرده است بخش کوچکی از معضل بیکاری در کشور را برطرف کرده است.بهتر است اول کمی در مورد ماکان آریا پارسا بیشتر بدانیم و سپس به سراغ چند آموزش جذاب برویم:

    ماکان آریا پارسا کیست؟

    دکتر ماکان آریا پارسا کیست؟

    نام [ماکان آریا پارسا] در میان لیست بلند بالایی از موفقیت‌های گوناگون و دستاوردهای مهم می‌درخشد. او که متولد ۱۳۶۵ است، جزو کسانی‌ است که کشورمان مدیون زحمات و تلاش‌های اوست.

    ایشان در سال ۱۳۹۶  موفق به اخذ عنوان کارآفرین برتر کشور و مدیر برگزیده فناوری اطلاعات شد.. جالب است بدانید که او در سه سال پیاپی از سال ۹۶ تا ۹۸، موفق به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف‌کننده از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است. این کارآفرین جوان در دوران زندگی پرفرازونشیب خود همواره باعث تحولات و پیشرفت‌های چشمگیری در زندگی مردم جامعه خود به‌خصوص جوانان شده است.

    درباره تحصیلات ماکان آریا پارسا، باید بگوییم که او فارغ‌التحصیل مقطع دکترای کارآفرینی، از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA از دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان، کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی است. این جوان شایسته و کارآفرین مطرح کشورمان، درزمینه مشاوره، بازاریابی و تربیت نیروی انسانی بسیار قدرتمند است.

     

    برای آشنایی بیشتر با شخصیت دکتر آریا پارسا پادکست زیر را ملاحظه بفرمایید.

     

     

    خلاصه‌ای از سوابق تحصیلی ماکان آریا پارسا

    در ادامه به‌صورت خیلی خلاصه با ماکان آریا پارسا آشنا می‌شویم:

    • متولد سال 1365 در اصفهان
    • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
    • کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
    • کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA، دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان
    • دکتری کارآفرینی، گرایش آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی
    • دارای گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 از DNV هلند
    • دارای گواهینامه مدیریت کسب‌وکار MBA مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
    • مدیر برتر فناوری اطلاعات در سال 1396

     

    دوست دارید برخی از آموزش ها و ویدئوهای دکتر آریا پارسا را در وب سایت آپارات تماشا کنید؟

    روی لینک زیر کلیک کنید!👇

    آپارات دکتر ماکان آریا پارسا

     

    چرا نگاه به عادات افراد موفق می‌تواند اثری مهم داشته باشد؟


    شروع یک کسب‌وکار جدید فرآیند طولانی‌مدتی است و باید کفش آهنی بپوشید تا با مشکلات و بحران‌های پیاپی مواجه شوید! اما یک راه خوب برای اینکه احتمال موفقیتمان را زیادتر کنیم این است که ببینیم موفق‌ترین کارآفرین‌های ایران و جهان چه عادت‌هایی دارند!

     

    شاید باورش سخت باشد اما ساخت عادات حتی از هدف‌گذاری هم مهم‌تر است! اتفاقاً یکی از ویژگی‌های کارآفرین‌های موفق، همین توانایی ساخت عادات خوب است که در ادامه می‌خوانید: در زندگینامه خیلی از کارآفرینان موفق و شناخته‌شده خارجی مثل هاوارد شولتز (استارباکس) و استیو جابز (اَپِل)، یا سایر کارآفرینان داخلی و خارجی، رفتارها و عادت‌های مشترکی داشتند، که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم و بهتر است شما هم نیز روی ایجاد عادت های خوب در خود، کار کنید.

     

    چند عادت مهم کارآفرینی از نظر [ماکان آریا پارسا]

    برای اقدام به کارآفرینی باید یک‌سری اصول، قوائد و هادت‌های مهم داشته باشید. چند نمونه از عادات مهم کارآفرینان موفق را از نگاه ماکان آریا پارسا بخوانیم:

    تسلیم نه؛ گاهی عقب‌نشینی… 😎

    دکتر آریا پارسا اعتقاد دارد یکی از مهم‌ترین دلایل شکست کسانی که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند، تسلیم زودهنگام است. به‌عنوان یک کارآفرین البته باید منتظر باشید که شکست‌ها و موانع زودبه‌زود نمایان شوند، شاید در چنین شرایطی لازم باشد اندکی از مواضع خودتان عقب‌نشینی کنید، اما هرگز در زندگی و کسب‌وکارتان تسلیم نشوید.

    بهانه نه؛ درباره درس‌ها و تجربه‌ها صحبت کنید!✌

    افراد موفق و کارآفرینان بزرگ، بهانه‌جویی نمی‌کنند و شکست‌ها را گردن شرایط نمی‌اندازند. آن‌ها تنها دلیل شکست‌ها را تصمیمات اشتباه خودشان می‌دانند. آن‌ها به‌جای گشتن دنبال مقصر، سعی می‌کنند از تجربه و درسی که گرفته‌اند استفاده کنند تا یک اشتباه را دو بار تکرار نکنند.

    چیز بهتری می‌خواهید؟ باید چیزی را از دست بدهید!

    وقتی به دنبال به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ‌تر هستید، نباید از اینکه چیزهای کوچک‌تر را فدا کنید، بترسید. مثلاً برای اینکه زمان بیشتری را با افراد موفق‌تر بگذرانید، باید قید دوستانی که چیزی به شما اضافه نمی‌کنند را بزنید.

    تمرکز روی مشکلات نه؛ تمرکز روی راه‌حل‌ها! 🖐

    به‌جای تمرکز بر اینکه چرا یک اتفاق بد افتاده، روی این تمرکز کنید که همین الآن بهترین کاری که می‌توان انجام داد چیست؟ کارآفرین‌هایی که به موفقیت همیشگی فکر می‌کنند، به دنبال راه‌حل‌های جدید و مبتکرانه در بازارهای بزرگ و در حال رشد هستند، درحالی‌که ریسک این کار حتی ممکن است از روش‌های امتحان پس داده هم بیشتر باشد.

    ماکان آریا پارسا و توصیه های مفید ایشان راجع به موفقیت

    حریص و جاه‌طلب باشید، پول خلق کنید

    خلق پول راهی منحصربه‌فرد برای حل مشکل مشتریان و کارکنان است! به‌جای اینکه همواره در پی کاهش هزینه‌ها باشید، به روش‌های تازه درآمدی فکر کنید. دکتر آریا پارسا همواره برای کسانی که در سازمان روش‌های تازه درآمدی پیشنهاد دهد، پاداش فوق‌العاده‌ای در نظر می‌گیرد.

    ارتباطات همه‌چیز است!👏

    ارتباط برقرار کردن و شبکه‌سازی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت شما به‌عنوان یک کارآفرین دارد. توانایی برقراری ارتباط با موفق‌ترها، یک توانایی و استراتژی «بُرد-بُرد» برای شما و شریک‌هایتان، همکاران بااستعدادتان و حتی رقیب‌هایتان محسوب می‌شود.

    شروع به کار پیش از آمادگی!

    «ماری فرلو» یکی از سخنرانان بزرگ حوزه موفقیت مدام بر شروع و اقدام حتی قبل از کسب آمادگی تأکید دارد. کامل گرایی را به درودیوار شوت کنید و شروع کنید. اگر منتظر زمانی هستید که همه‌چیز کامل باشد و بی‌نقص شروع کنید، ممکن است زیر پایتان علف سبز شود، چون این زمان هرگز نخواهد آمد…

    برای این کار، باید آموزش راه اندازی کسب و کار ببینیم و اطلاعات کافی به دست آوریم، اما نباید اسیر کامل گرایی شویم و زمان را از دست بدهیم.

    ماکان آریا پارسا نابغه کسب و کار در ایران

    میانگین ۵ نفری را فراموش نکنید!🔍

    جیم ران، کارآفرین و نویسنده‌ سرشناس آمریکایی می‌گوید: ”شما میانگین ۵ نفری می‌شوید که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارید” کارآفرینان موفق با آدم‌هایی معاشرت می‌کنند که از خودشان باهوش‌تر باشند و مهارت‌های مکملی داشته باشند.

    وقتتان را برای شبکه‌های اجتماعی هدر ندهید!

    کارآفرین‌های موفق از طریق ارتباطی گوناگون، فقط برای رفع نیاز و کسب منفعت خود استفاده می‌کنند. آن‌ها تولیدکننده محتوا هستند نه صرفاً مصرف‌کننده محتوای دیگران! این کار وقت پرارزش آنان را هرگز هدر نمی‌دهد.

    کارآفرینان موفق سخت‌تر از بقیه کار می‌کنند و از آن لذت می‌برند👌

    کارآفرینان موفق به این دلیل که از روی عادت بیشتر کار می‌کنند، پس نتایج بهتری هم می‌گیرند. ویژگی بارز آن‌ها تمرکز روی عناصر مهم و سطح باورنکردنی اطلاعاتشان درباره موضوعات کلیدی است. آن‌ها آغوششان را روی حجم کارهایی که شاید برای بقیه دیوانه‌بازی باشد باز می‌کنند.

    دکتر ماکان آریا پارسا | کارآفرین موفق ایرانی

    چند نکته مهم در کارآفرینی از نگاه ماکان آریا پارسا

    با ما همراه باشید تا در ادامه چند نکته مهم در کارآفرینی را از نگاه [ماکان آریا پارسا] بررسی کنیم:

    عناصر موفقیت کارآفرین

    دکتر آریا پارسا معتقد است که یک کارآفرین موفق باید اطلاع کاملی از وضعیت بازار و پتانسیل‌ های آن داشته ‌باشد و بداند چه نیازهایی در بازار وجود دارد تا نوع خدمات خود را بسته به نیاز بازار تعیین کند یا تغییر دهد.

    از طرفی یک کارآفرین باید ایجاد تمایز کند یعنی از رقبای خود ایده بگیرد ولی به‌هیچ‌وجه کار آن‌ها را کپی نکند. کپی کردن به معنی سقوط است. نکته آخر این‌که نیاز است یک کارآفرین برای رسیدن به موفقیت، افراد وارد و کاربلدی را با خود همراه کند و یک تیم قوی بسازد.

    رفتن به دانشگاه یا نرفتن؟ مسئله این است!

    یک کارآفرین برتر حتما یک تحصیل‌کرده دانشگاهی نیست. خیلی از افراد موفق در زمینه کاری‌شان تحصیلات تخصصی یا حتی مرتبط ندارند ولی حتما اهل مطالعه هستند و اطلاعات عمومی بالایی دارند.

    بنابراین نیاز نیست مدارج بالای تحصیلی داشته باشید تا بتوانید یک کارآفرین نمونه شوید. اشتیاق یه یادگیری و کسب مهارت‌های لازم برای کار چیزهایی هستند که در هیچ مدرسه و دانشگاهی تدریس نمی‌شوند و باید قدم به قدم با پشتکار و تلاش به سمت آن‌ها رفت.

    محدودیت‌ ها چراغ راه کارآفرینان

    برای همه ما پیش می‌آید که می‌خواهیم کاری را انجام دهیم و با محدودیتی روبه‌رو می‌شویم یا گاهی نیازهایی داریم که هنوز چیزی برای رفع آن‌ها وجود ندارد یا حتی آرزوهایی داریم که به نظر خودمان محال و دست نیافتنی هستند. باید گفت کارآفرینان موفق از محدویت‌ها، نیازها و آرزوها ایده می‌گیرند و کسب‌وکارشان را راه می‌اندازند.

    کارافرینان برتر مثل ماکان آریا پارسا با ذهن پویا و خلاقی که دارند هر محدودیتی را به یک فرصت تبدیل می‌کنند. از معمولی‌ و پیش‌پا افتاده‌ترین نیازها ایده می‌گیرند و بابرنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند.

    چند توصیه کاربردی در انضباط فردی از نگاه ماکان آریا پارسا

    همه ما مزایای نظم و انضباط فردی را می دانیم یا درباره آن شنید ایم، اما چقدر درباره نحوه اجرای آن در زندگی خود اطلاع داریم؟ دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یک کارآفرین موفق، به جز چشم انداز فردی، نظم شخصی را یکی از عادات مهم برای موفقیت می داند. در مطلبی که درباره انضباط فردی از نگاه ایشان نوشته شده، توصیه های کاربردی و ساده ای وجود دارد که با به کارگیری آنها می توانید گام موثری در رسیدن به اهداف خود بردارید.

    این توصیه ها را هم از یاد نبرید:👇

    1. نقاط ضعف خود را مشخص کنید و از آن آگاهی داشته باشید
    2. اجازه ورود افکار وسوسه کننده را به ذهن خود ندهید!
    3. اهداف مشخصی برای خودتان تعریف کنید و به آن تا حد امکان وفادار بمانید
    4. رفتارهایی بر اساس انضباط شخصی را تمرین کنید. دراین مورد جستجو داشته باشید
    5. برخی عادات ساده و جدید در خودتان ایجاد کنید. ساخت عادات خوب و جایگزینی با عادات بد را فراموش نکنید
    6. به زمان وعده‌های غذایی خود اهمیت دهید. بدن شما زمان بندی مناسبی می‌خواهد
    7. برای بهبود نیروی اراده خود تلاش کنید. نیروی اراده نقش مهمی در موفقیت دارد
    8. برنامه‌ای برای وقایع تصادفی و غیر قابل‌پیش‌بینی داشته باشید
    9. به خودتان پاداش دهید و از کارهای خوبتان تشکر کنید!

    خلاصه‌ای از بحث عادت‌های کارآفرینی با ماکان آریا پارسا

    ما همیشه در مورد کارآفرینان موفق شنیده‌ایم. کسانی که به ثروت و موقعیت بالایی رسیده‌اند. حضور این افراد در مسیر موفقیت اتفاقی نبوده است و همه آن‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات یکسانی داشته‌اند و از مسیر سخت و ناهمواری گذشته‌اند تا به آن چیزی که امروز هستند تبدیل شده‌اند.

    کارآفرین موفق در واقع رهبری پرتلاش است که هم متفاوت عمل می‌کند و هم به کار گروهی ایمان دارد. خیلی از آدم‌ها دست به کسب‌وکار جدیدی می‌زنند و البته موفق هم نمی‌شوند چون باید جمعی از ویژگی‌ها را یا داشته‌باشند یا در خودشان و محیط اطرافشان بسازند تا بتوانند به آن‌چه می‌خواهند برسند. در اصل موفقیت یک‌شبه و آنی به دست نمی‌آید.

    برای اینکه به یک کارآفرین نمونه تبدیل بشوید، کافی است حواس‌تان به دیدگاه و تلاش تان باشد و تمام کارها را دقیق و کامل انجام بدهید و از هر گام، چه رو به جلو و چه عقب، درس بگیرید.

    وقتی یک سرمایه گذار، فردی با عادت‌های ذکر شده را ببیند، به نظرها و طرح‌هایش با دقت توجه می کند. این برتری  ها برای موفقیت طولانی‌مدت خوب هستند.

    راستی تا به حال شده شما هم عادت های تان را بررسی کنید و ببینید که چقدر به تداوم اقتدار و پیشرفت‌تان کمک می کنند؟ به پایان مطلب نزدیک می شویم. در ادامه خلاصه مطلب و سخن پایانی مقاله ماکان آریا پارسا را خوانده و چند سوال متداول را پاسخ می دهیم:

    ماکان آریا پارسا کارآفرینی

    سخن پایانی

    در این مطلب با ماکان آریا پارسا – کارآفرین نمونه کشوری – آشنا شدیم و همچنین عادت‌های مهم کارآفرینان و نکته‌هایی در این زمینه از نظر ماکان آریا پارسا را خواندیم. عادات مهم کارآفرینی که در این مطلب بررسی شد را در ادامه به‌صورت خلاصه می‌آوریم:

    • کارآفرینان موفق هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوند، تنها گاهی عقب‌نشینی می کنند.
    • بهانه نمی‌آورند، درباره ی درس هایی که یاد گرفته‌اند صحبت می کنند
    • تا چیزی از دست ندهید، چیز بهتری گیرتان نمی‌آید
    • آن‌ها روی راه‌حل ها تمرکز می کنند نه مشکلات
    • حریص هستند، پس خلق پول آسان است!
    • حسابی به ارتباط ایجاد کردن اهمیت می‌دهند
    • قبل از اینکه آماده باشند، شروع به کار می کنند
    • شما میانگین 5 نفر از کسانی هستید که بیشترین ارتباطات را با آن‌ها دارید
    • وقت شان را برای شبکه های اجتماعی هدر نمی دهند
    • کارآفرینان موفق سخت تر از بقیه کار می کنند و از آن لذت می برند

    سوالات متداول

    دکتر آریا پارسا معتقد است که یک کارآفرین موفق باید اطلاع کاملی از وضعیت بازار و پتانسیل‌ های آن داشته ‌باشد و بداند چه نیازهایی در بازار وجود دارد تا نوع خدمات خود را بسته به نیاز بازار تعیین کند یا تغییر دهد.
    منظور از ایجاد تمایز این است که از رقبای خود ایده بگیرد ولی به‌هیچ‌وجه کار آن‌ها را کپی نکند.
    یک کارآفرین برتر حتما یک تحصیل‌کرده دانشگاهی نیست. خیلی از افراد موفق در زمینه کاری‌شان تحصیلات تخصصی یا حتی مرتبط ندارند ولی حتما اهل مطالعه هستند و اطلاعات عمومی بالایی دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    5 پاسخ به “ماکان آریا پارسا کیست؟”

    1. دکتر آؤیا پارسا درست میگه. موفقیت لزوما با تحصیلات اکادمیک و دانشگاه ذفتن بدست نمیاد.

    2. نکات جالبی رو گفتن دکتر ماکان آریا پارسا. بعضیاشونو توی ویدئو کلیپ های دکتر هم دیدم فکر کنم. کلیپ های گارآفرینی و انگیزشی زیاد دارن

    3. دقیقا. خیلی از کارآفرینا اصلا تحصیلات اکادمیک ندارن و تازه بعضیاشون از دانشگاه هم انصراف دادن تا راحت تر کار کنن و برن دنبال اهدافشون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بعد از ثبت شماره لینک ورود به اجلاس برای شما ارسال می گردد.