ایجاد عادت های خوب


  • برای اینکه بتوانید یک زندگی شاد و موفق داشته باشید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که ‌می‌تواند به زندگی شما سمت و سوی جدیدی بدهد،‌ ایجاد عادت‌های خوب است. در واقع این عادت‌های شما  هستند که زندگیتان را ‌می‌سازند و باید برای آن‌ها برنامه ریزی مناسبی انجام دهید.

    با توجه به اهمیت بالای این مورد،‌ به شما توصیه ‌می‌کنیم که حتما برای ایجاد عادات خوب برنامه داشته باشید. ماکان آریا پارسا نیز به صورت ویژه بر ضرورت ایجاد عادات مثبت تاکید کرده است. برای اینکه شرایط بهتری را در این مورد تجربه کنید، نحوه ایجاد عادت‌های خوب را در این مطلب بیان ‌می‌کنیم.

    ایجاد عادت‌های خوب

    چرا عادت‌ها در موفقیت انسان تاثیرگذار هستند؟

    معمولا اکثر انسان‌ها خیلی تاثیر عادت‌ها را جدی نمی‌گیرند و خیلی سریع از کنار آن گذر ‌می‌کنند. این در حالی است که تکرار عادت‌ها ‌می‌تواند نتایج بزرگی در زندگی فرد ایجاد کند.  عادت در واقع به رفتاری گفته ‌می‌شود که فرد آن را به صورت پیوسته در بازه‌های زمانی مختلف تکرار ‌می‌کند.

    علت اثرگذاری عادات به این جهت است که شما مدام آن‌ها را تکرار ‌می‌کنید. اگر شما در طول عمرتان فقط یک نخ سیگار بکشید،‌ مسلما خطر زیادی شما را تهدید نخواهد کرد ولی اگر به صورت روزانه این کار را انجام دهید، مسلما مضرات آن را بعد از چند سال مشاهده ‌می‌کنید.

    از آن جایی که اثرگذاری عادات به یکباره اتفاق نمی‌افتد،‌ بسیاری از افراد آن را به درستی حس نمی‌کنند و آن را جدی نمی‌گیرند. این در حالی است که یک عادت مثبت در بلند مدت ‌می‌تواند نتایج درخشانی را برای شما ایجاد کند. همین موضوع درباره عادات منفی هم صدق ‌می‌کند  که در مثال سیگار  به شرح آن پرداخته شد.

    بهترین عادت‌های افراد موفق

    زمانی که زندگی از هر جهت شما را تحت فشار قرار ‌می‌دهد، یک پیام بسیار مهم برای شما خواهد داشت که باید آن را دریافت کنید. هر وقت حس کردید که در زندگی و کسب و کار تحت فشار شدید هستید، نشانه آن است که باید هر چه سریع تر خود را تغییر ندهید.

    فراموش نکنید که عدم تغییر خود ‌می‌تواند آسیب‌های بزرگتری به شما وارد کند. بهترین راه برای تغییر کردن این است که عادات خود را عوض کنید. ایجاد عادات جدید مثبت ‌می‌تواند به مرور زمان از شما یک انسان توانمند بسازد که در برابر تما‌می‌مسائل و مشکلات کمر خم نمی‌کند.

    حتما عادت هدف گذاری روزانه را در خود ایجاد کنید و بر اساس این برنامه به جلو حرکت کنید. اگر شما بدانید که تا آخر شب چه کارهایی باید انجام دهید، مسلما در این حالت میزان بازدهی شما نیز به طرز موثری گسترش پیدا ‌می‌کند.

    عادت دیگری که حتما باید در خود بسازید مدیریت زمان است. فراموش نکنید که ما در طول شبانه روز فقط ۲۴ ساعت زمان داریم و هیچ وجه نمی‌ توان این زمان را از دست داد. پس حتما برای لحظه به لحظه زندگی خود برنامه مدون و مشخص داشته باشید.

    به عقیده دکتر ماکان آریا پارسا این عادت در کسب و کار نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما باید برای آن برنامه ریزی درستی داشته باشید. عادت مهم  بعدی که حتما باید برای آن برنامه داشته باشید، مدیریت مالی درست است.

    بسیاری از مردم پولی که به دست ‌می‌آورند را بدون هیچ حساب و کتابی خرج ‌می‌کنند. مسلما این رفتار غلط باعث ‌می‌شود که شما نتوانید برنامه ریزی مالی درستی داشته باشید. معمولا در این حالت به دلیل بی برنامه بودن، حتی هزینه از درآمد بیشتر ‌می‌شود که یک خطای بزرگ خواهد بود.

    دکتر ماکان اریا پارسا

    شکرگزاری روزانه؛ بهترین عادت یک انسان موفق

    اگر ‌می‌بینید که زندگی شما آن طور که باید جلو ن‌می‌رود، نشانه آن است که باید هر چه سریع تر تغییر خود را شروع کنید. یکی از بهترین عاداتی که ‌می‌توانید در افراد موفق ببینید این است که همه آن‌ها عادت شکرگزاری را در خود نهادینه کرده اند.

    هر چقدر که شما بیشتر قدر داشته‌های خود را بدانید،‌ بدون شک دستاوردهای شما نیز به همان نسبت افزایش پیدا ‌می‌کند. تا زمانی که شما نتوانید از داشته‌های فعلی در زندگی خود لذت ببرید،‌ مسلما به دست آوردن موفقیت‌های جدید نیز بسیار سخت خواهد بود.

    فراموش نکنید که شکرگزاری در واقع به احساس شما ربط دارد و فقط با به زبان آوردن نمی‌توان به آن رسید.  اگر شما بتوانید که با تمام وجودتان شکرگزار نعمت‌های خداوندی باشید، بدون شک باران رحمت الهی باز هم بر سر شما خواهد بارید.

    متاسفانه بسیاری از افراد همواره از شرایط کنونی خود شکایت ‌می‌کنند و داشته‌هایی که خداوند به آن‌ها بخشیده است را  نمی‌بینند. مسلما در چنین وضعیتی نباید انتظار دستاوردهای بیشتر را در زندگی فرد مورد نظر داشت.

    عادت خوب خوابیدن را در خود ایجاد کنید

    یکی از مهم‌ترین عواملی که به صورت مستقیم بر روی میزان موفقیت شما تاثیر ‌می‌گذارد داشتن خواب درست و منظم است. در واقع تمام عادت‌هایی که به  سلامت شما مربوط ‌می‌شوند دارای اهمیت هستند و باید آن‌ها را  جدی بگیرید.

    معمولا در مورد خواب دو عادت اشتباه وجود دارد که ‌می‌تواند صدمه زیادی به به موفقیت شما بزند. خواب کم و بی برنامه خوابیدن، این دو مورد هستند که حتما باید آن‌ها را کنار بگذارید. وقتی که خواب بدن از حد معمول آن کمتر باشد، باعث ‌می‌شود که شما در طول روز احساس خستگی کنید و تما‌می‌برنامه‌های شما با مشکل روبرو ‌می‌شود.

    برخی دیگر از افراد نیز بدون برنامه ‌می‌خوابند که باعث کاهش سطح انرژی در داخل بدن آن‌ها خواهد شد. امروزه تما‌می‌افراد موفق و بزرگ در دنیا برنامه خواب کافی و منظمی‌دارند پس شما هم این عادت مثبت را در خود ایجاد کنید.

    سخن پایانی

    برای اینکه بتوانید پله‌های موفقیت در زندگی خود را یکی پس از دیگری طی کنید، باید حتما عادت‌های مثبت را در خود ایجاد کنید. هیچ چیز مانند وجود عادت‌های اشتباه نمی‌تواند به شما آسیب وارد کند که حتما باید جلوی آن را بگیرید.

    دکتر ماکان آریا پارسا نیز تاکید ویژه ای بر موضوع عادات مثبت دارد و این موضوع را در آموزش‌های خود نیز به صورت گسترده بیان کرده است. از همین رو شما هم ایجاد عادت‌های جدید را جدی بگیرید و حتما برای حل این مشکل قدم‌های لازم را بردارید.

    سوالات متداول

    عادت‌های خوب چقدر در موفقیت فرد تاثیر دارند؟

    شخصیت شما توسط مجموعه عاداتی که دارید ساخته شده است. از همین رو عادات شما نقش صددرصدی در رسیدن به موفقیت شما خواهند داشت.

    چطور عادت‌های بد را از بین ببریم؟

    بهترین راهکار برای کنار گذاشتن عادات بد این است که وقت خود را با ایجاد عادت‌های مثبت پر کنید. این جایگزینی عادات بهترین راهی است که به شما پیشنهاد ‌می‌شود.

    آیا عادت‌های کوچک نیز در زندگی فرد تاثیر دارند؟

    شاید یک عادت از نظر شما کوچک بی تاثیر به نظر برسد ولی اگر آن را به مدت طولانی انجام دهید،‌ مسلما نتایج زیادی بر روی زندگی و کسب و کار شما خواهد گذاشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بعد از ثبت شماره لینک ورود به اجلاس برای شما ارسال می گردد.