کنترل خشم و عصبانیت با این راهکارها

  • خشم می‌تواند یک عامل بسیار مضر برای تمامی کسانی باشد که می‌خواهند به موفقیت در زندگی دست پیدا کنند. خشم به عنوان یک مسئله بسیار حساس شناخته می‌شود و از سوی روانشناسان و جامعه به عنوان عاملی مضر دیده می‌شود. باید در نظر داشته باشید که کنترل خشم به عنوان یکی از روش‌های اصلی به شمار می‌رود که امروزه در دسترس شما بوده و می‌توانید با استفاده از روش‌های کنترل خشم، به سادگی تعاملات خود با مردم را بهبود بخشیده و همچنین به عنوان فردی در جامعه شناخته شوید که قادر است به مسائل با دید منطقی نگاه کند. ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا بیشتر در خصوص کنترل خشم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعاً می‌تواند برای شما مفید واقع شود. تمامی این دیدگاه‌ها از سوی دکتر میثم شکری ساز ارائه شده است و در راه رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی یا کاری به شما کمک خواهد کرد.

     

    کنترل خشم و عصبانیت با این راهکارها

     

    برای کنترل خشم باید از تکنیک‌های ارائه شده در این مورد استفاده کنید

    همه انسان‌هایی که بر روی کره زمین زندگی می‌کنند، گاها به دلیل برخورد با برخی از ناملایمات یا قرار گرفتن در شرایط خاصی دچار خشم می‌شوند. پس باید در نظر داشته باشید که همه انسان‌های روی کره زمین به نوعی ممکن است که احساس خشم داشته باشند. در این صورت باید به دنبال راهکارهایی باشیم که می‌تواند باعث کنترل خشم شود. با استفاده از استراتژی‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، می‌توانید به سادگی خشم خود را کنترل کرده و در کوتاه‌ترین زمان دوباره به تفکرات منطقی روی بیاورید.

     

    شمارش معکوس اعداد

    در ابتدا بیایید شرایطی را تصور کنیم که در آن فرد دچار خشم می‌شود و در موقعیتی قرار دارد که نمی‌تواند محیط را ترک کند. در این صورت چه راهکاری برای کنترل خشم وجود دارد؟ شما می‌توانید در ذهنتان یک بار اعداد را از شماره 100 به صورت معکوس بشمارید. باید در نظر داشته باشید که این کار باعث می‌شود زمانی که عصبانی هستید، ذهنتان درگیر شود و در نهایت می‌توانید به خشم خود غلبه کرده و آرام شوید. در نظر بگیرید که استفاده از این روش باعث می‌شود تا ذهن شما در کوتاه‌ترین زمان به آرامش دست پیدا کند، ضربان قلب شما کند تر شود و تنفس شما ریتم نرمال خود را پیدا کند.

     

    کنترل خشم و عصبانیت

     

    پیاده روی کنید

    تمرینات ورزشی می‌توانند راهکاری بسیار مناسبی برای کنترل خشم باشند و باید در نظر داشته باشید که پیاده روی یکی از مهم‌ترین راهکارها در این خصوص شناخته می‌شوند. در نظر داشته باشید که پیاده روی کردن یکی از همین روش‌ها به شمار می‌رود. شما می‌توانید در صورت امکان دوچرخه سواری و یا ورزش گلف را نیز برای از بین بردن عصبانیت امتحان کنید. در این صورت می‌توانید دوباره به آرامش برسید. در واقع ورزش کردن باعث می‌شود که دوباره عضلات شما که یک بار به دلیل عصبانیت منقبض شده‌اند، منبسط شود.

     

    به آهنگی گوش کنید که دوست دارید

    گوش کردن به موسیقی در هر حالتی باعث می‌شود تا شما بتوانید به آرامش دست پیدا کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت که گوش کردن به موسیقی یکی از بهترین روش‌هایی است که برای به کنترل درآوردن خشم مورد استفاده بوده و امروزه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

     

    تنفس عمیق داشته باشید

    همیشه موقعیت خروج از محیط برای پیاده روی، گلف بازی کردن یا حتی گوش کردن به موسیقی در زمان عصبانیت وجود ندارد. در این صورت به شما توصیه می‌شود که حتماً نفس عمیق بکشید. در این صورت می‌توانید به بهترین شکل کنترل خشم را انجام دهید. به این منظور برای 5 ثانیه از بینی خود دم داشته باشید، سپس به آرامی دهان خود را باز کرده و بازدم داشته باشید. پس از چند دقیقه می‌توانید به آرامش دست پیدا کنید.

     

    خاطره‌نویسی، روشی مناسب برای کسانی که زیاد عصبانی می‌شوند

    اگر خشمگین بودن و عصبانیت به بخشی از وجود شما تبدیل شده است، برای کاهش میزان این حس می‌توانید به صورت روزانه در دفتری وقایعی که برایتان روی داده است را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید خشم خود را به کنترل در بیاورید. به این منظور می‌توانید یک دفتر و یک خودکار را اختصاص به این کار دهید. در نظر داشته باشید که با استفاده از روش‌های کنترل خشم می‌توانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

     

    به طبیعت بروید

    طبیعت و خشم به عنوان دو نقطه مقابل هم شناخته می‌شوند که ارتباطی به یکدیگر ندارند. باید در نظر داشته باشید که باید که ورود به طبیعت می‌تواند باعث شود که ذهن شما آماده برای آرامش شود و همین امر در کنترل خشم شما کمک بسیار شایانی خواهد داشت. پس در صورتی که قصد دارید نسبت به استفاده از روش‌های کنترل خشم اقدام کنید و نمی‌دانید که دقیقاً در این راه چه کار باید کرد، می‌توانید به دل طبیعت بروید و در نهایت به بهترین احساسات دسترسی پیدا کنید.

     

    از جملات مثبت استفاده کنید

    استفاده از جملات مثبت را می‌توان یکی از بهترین راهکارهایی دانست که در راستای رسیدن به بهترین نتایج در کنترل خشم دارای اهمیت است. در واقع نباید قدرت ذهن را در کاهش میزان خشم از یاد برد. شما می‌توانید از جملاتی همچون من آرام ترین فرد بر روی کره زمین هستم. زمانی که شما از این کلمات و جملات استفاده کنید، می‌توانید مشاهده کنید که میزان خشم شما بسیار کاهش پیدا کرده است و همین امر باعث می‌شود تا بتوانید به اعصاب خود مسلط باشید.

     

    دیدگاه میثم شکری ساز در مورد کنترل خشم و عصبانیت

     

    با کارآفرین جوان و موفق ایرانی بیشتر آشنا شوید؛ روی لینک زیر کلیک کنید:

    میثم شکری ساز

     

    کارهای مفید انجام دهید

    از دیگر نیازهایی که باید در خصوص کاهش خشم از آن استفاده کنید را می‌توان انجام کارهای مفید دانست. در واقع این کار باعث می‌شود تا شما از عصبانیت دور شوید. می‌توانید آشپزی کنید، برقصید، به کارهای مربوط به حوزه تخصصی خود بپردازید و سایر روش‌ها را امتحان کنید. تمامی این کارها باعث می‌شود تا در نهایت بتوانید خشم خود را کنترل کنید.

     

    سخن پایانی

    کنترل خشم باعث می‌شود که شما بتوانید تفکراتی منطقی داشته باشید و همین مسئله از اهمیت بسیار زیادی در زندگی شما برخوردار است. استفاده از روش‌های بیان شده در کنترل خشم به صورت رایگان می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. دکتر میثم شکری ساز همواره به مدیران و اشخاصی که در تلاش هستند تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند توصیه می‌کنند که از روش‌های بیان شده برای مواقع خشم استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا بتوانند به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کنند.

     

    سؤالات متداول

    چرا باید از کنترل خشم استفاده کنم؟

    خشم یکی از احساسات بسیار اذیت کننده برای فرد و نزدیکان وی است. استفاده از روش‌های کنترل خشم به شما کمک می‌کند تا به بهترین احساسات دست پیدا کنید.

    برای کنترل خشم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

    شمارش معکوس اعداد، پیاده روی، بازی گلف، طبیعت‌گردی و غیره را می‌توان از بهترین روش‌هایی دانست که در کنترل خشم می‌تواند به شما کمک شایانی نماید.

    استفاده از روش‌های کنترل خشم برای چه کسانی مفید است؟

    تمامی افراد زنده روی کره زمین می‌توانند برای کنترل میزان خشم خود از روش‌های بیان شده در این مقاله استفاده کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بعد از ثبت شماره لینک ورود به اجلاس برای شما ارسال می گردد.